Press release -JRD 2013 and AvanThèse® training

By admin on July 20, 2013

• SumoMe

PARIS, July 10, 2013 – The Association of Vietnamese Scientists and Experts (AVSE) and the Paris Dauphine University – Ph.D. and Ph.D. candidate association (ADDD) are inviting Ph.D. candidates (Vietnamese in particular) from all areas of science, submit a one-page abstract of their Ph.D. research or a complete research paper for presentations (oral or/and poster) at the second AVSE Annual Workshop (JRD 2013). The deadline for submission is the 02ndof September 2013. JRD 2013 will take place in Paris from 30th to 31stof October 2013.

In collaboration with ABG-Intelli’agence, JRD 2013 offers 20 places for a special training called AvanThèse® on the topic “Ph.D. or not Ph.D.” . This training is dedicated to bachelor, engineer and Master students who would like to know whether they should be a Ph.D. candidate. There is no tuition fee, but the pre-inscription is required. The selection is based on applicants’ profile and motivation.

Important links:

Contact:

Partners: Vietnam Embassy in FranceADDDABG-Intelli’agenceGCMMAPJCENAAFVVietPeaceCNRS

—– French version —–

Communiqué de presse:

Soumission et inscription s’ouvrent pour les deuxièmes journées de recherche doctorale de l’AVSE

et l’atelier AvanThèse®

PARIS, le 10 juillet 2013 – L’Association Vietnamienne de Scientifiques et Experts (AVSE) et l’Association des Docteurs et Doctorants de l’Université Paris-Dauphine (ADDD) invitent des doctorants (vietnamiens en particulier) dans tous les domaines scientifiques à soumettre un résumé d’une page sur leur sujet de recherche doctorale ou d’un document de travail en vue des présentations (orale ou/et poster) aux deuxièmes journées de recherche doctorale de l’AVSE (JRD 2013). La date limite de soumission est le 02 septembre 2013. JRD 2013 aura lieu à Paris du 30 au 31 octobre 2013.

En collaboration avec ABG-Intelli’agence, JRD 2013 offre 20 places pour un atelier spécial AvanThèse® sur le thème “Doctorat ou pas Doctorat”. Cet atelier est dédié aux étudiants en Licence, Ingénieur, et Master qui souhaiteraient savoir s’il faudrait continuer en doctorat. La participation est libre, mais la pré-inscription est obligatoire. La sélection est basée sur le profil et la motivation des candidats.

Liens importants:

Contact:

• Courriel: JRD-contact@a-vse.org; Téléphone: 07.61.21.27.89 (LE Thi Thuy Linh); 06.33.64.71.04 (VO Dinh Tri)

Partenaires: L’ambassade du Vietnam en FranceADDDABG-Intelli’agenceGCMMAPJCENAAFVVietPeaceCNRS

(Source: http://www.a-vse.org/index.php?option=com_content&view=article&id=84&catid=29)